יום טיול בדרך מפוקט לקרבי
top of page
  • גולן שרמן

יום טיול בדרך מפוקט לקרבי

מטיילים רבים עושים את הדרך הארוכה מפוקט לקרבי (או הפוך) ורבים שואלים איך נכון לעשות אותה? בפוסט הזה נכיר את הדרכים השונות לעשות את הדרך ובעיקר את מגוון האטרקציות לאורכה שיכולים להפוך אותה מעוד נסיעה ליום טיול נפלא.


Samet Nangshe Viewpoint
תצפית Samet Nangshe המרהיבה היא עצירת חובה בדרך

ביבשה או בים? בנסיעה או בשיט?

מחוז קרבי מרוחק מפוקט כ-50 ק"מ שיט או 177 ק"מ נסיעה מחוף פטונג בפוקט לחוף או נאנג בקרבי, אך הנתונים הללו יכולים להטעות ממספר טעמים. נסיעה כמעט תמיד תהיה יותר נעימה משיט, בייחוד כשהים מעט גבוה ובייחוד למי שסובל מתנודות. אני ממליץ מאוד להמנע מהשיט הזה בעונה הגשומה. בנוסף, נסיעה אפשר להפוך ליום טיול אטרקטיבי במיוחד והיא זולה משמעותית.


מגוון ספינות עושות את הדרך בין פוקט לקרבי. זמן השיט מתחיל בשעה ורבע עם ספיד בואט מהיר במיוחד ויכול להגיע עד 3 שעות במעבורת גדולה. המחירים נעים בטווח של 700-1100 באט לאדם. מומלץ להמנע מספינות שעוצרות בדרך בקופיפי כי זה מאריך את הדרך מאוד. עוד חשוב לשים לב כי הספינות מגיעות למזחים שונים בקרבי, חלקם לא יתאימו לכם. לחוף או נאנג יש לקחת ספינה שמגיעה למזח Nopparat Thara ואילו לחצי האיי ריילי יש לקחת ספינות למזח הצף בריילי מזרח.


נסיעה היא הדרך המומלצת לעבור בין שני היעדים. נסיעה מחוף פטונג בפוקט לחוף או נאנג בקרבי אורכת כ-3 שעות נטו ויכולה להגיע ליום שלם בהתאם לכמות האטרקציות בהן תעצרו בדרך. אפשר לנסוע עם רכב שכור, שמאפשר נוחות ועצמאות גדולים מאוד ואפשר לשכור נהג עם ואן מרווח ליום שלם, שיחכה לכם בכל אחת מהעצירות. ואן ליום שלם צפוי לעלות 3000-4000 באט בהתאם לעצירות. רכב שכור עולה החל מ-1000 באט ליום בהתאם לגודל הרכב. אפשר כמובן לקחת את הרכב בפוקט ולהחזיר בקרבי אם טסים משם ולא חוזרים לפוקט.


איך מטיילים בדרך?

אם רוצים להספיק לראות הרבה בדרך, מומלץ מאוד לצאת מוקדם ביום הזה ולכל המאוחר בסביבות השעה 09:00.


את היום נתחיל בבית הקפה הציורי Ma Doo Bua. בית הקפה הזה הוא אחד המפורסמים באי, בעיקר בשל האפשרות לצלם בו תמונות מרהיבות של צמחיית מים ולקנות סט צילומי רחפן בלתי נשכחים. סט צילומים מקצועי עולה 1200/800/500 באט ליחיד/זוג/משפחה בהתאמה, אך אפשר גם לצלם לבד תמונות נהדרות כמו התמונה המצורפת שצולמה על ידי. בית הקפה פתוח מידי יום בשעות 9:00-20:00. מומלץ מאוד להזמין מקום מראש במייל booking@madoobua.com או בטלפון 095-9366539. קחו בחשבון עצירה של שעה עד שעה וחצי לפחות. בית הקפה מרוחק כ-45 דקות מחוף פטונג.


Ma Doo Bua Cafe
תמונות מרהיבות בבית הקפה Ma Doo Bua

חצי שעה נסיעה צפונה מבית הקפה נמצא גשר Sarasin המחבר את פוקט ליבשה וזו הנקודה בה עוזבים את פוקט. קילומטר אחד צפונה משם פונים ימינה לכביש 1004 ונוסעים כחצי שעה עד למגרש החניה של התצפית.


תצפית Samet Nangshe נמצאת על ראש גבעה ממש מול המצוקים הגירניים המרשימים של מפרץ פאנג נגה, אותו מפרץ בו מטיילים בטיול 4 האיים. אל התצפית לא ניתן לעלות עם הרכב איתו הגעתם ולאחר ההגעה לחניה, יש לרכוש כרטיסים לטנדרים של התצפית במחיר 50 באט לאדם. הטנדרים מטפסים את העליה הקשוחה תוך מספר דקות תוך שהם משאירים ענני אבק מאחור. בשעות העומס תתכן המתנה של עד חצי שעה להסעות למעלה הגבעה.


Samet Nangshe Viewpoint
נקודת מבט מעט גבוהה יותר על תצפית Samet Nangshe המהממת

הנוף מלמעלה עוצר נשימה ומרהיב במיוחד בזריחה מכיוון שהתצפית פונה מזרחה. מתחת לתצפית פרוסים מרבדים אינסופיים של יערות מנגרובים וממול מזדקרים המצוקים הגירניים המפורסמים של מפרץ פאנג נגה. המנגרובים הם יערות עצים החיים במים מלוחים עם יכולת לעגן את עצמם למים באמצעות מבנה שורשים ייחודי ולסנן את המלח מהמים על מנת להפוך אותם למים מזינים. מצוקי אבן הגיר מתנשאים לגובה של עד 350 מטרים מתוך מים רדודים יחסית. הם מתאפיינים במערכת ניקוז פנימית, שדרכה מחלחלים המים דרך סדקים ששוחקים את אבן הגיר מבפנים. ברבים מהמצוקים יש מבוכים של תעלות צרות ומערות וצומחים עליהם שיחים הנאחזים בסדקים שבגיר ו"צובעים" את מי המפרץ בצבע ירוק בוהק. המחזה יכול להזכיר את מפרץ Ha Long המפורסם בווייטנאם.


Samet Nangshe Viewpoint
בתצפית יש לא מעט נקודות צילום שהופכות את הצילום לאינסטגרמי יותר

למעלה יש לא מעט נקודות צילום בצורות שונות כמו לב או מגן דוד לצד מרפסות צילום ושיחים צבעוניים, הכל על מנת להפוך את הטבע היפה ממילא לאטרקטיבי עוד יותר. יש גם מסעדה קטנה ומזנון, אך קחו בחשבון שהם סגורים כשאין מספיק מבקרים. סביר להניח כי תקדישו שעה וחצי ברוטו לביקור בתצפית כולל העליה והירידה. אם התמכרתם לנופים, בסמוך לתצפית יש מלון בשם זהה שמכל חדריו ניבטים נופי המפרץ.


מחניית התצפית מצפה לכם נסיעה של כ-45 דקות אל היעד הבא. מערת מקדש הקופים או בשמה המקומי Suwan Khuha Cave כוללת שתי אטרקציות כפי שמובן משמה. במגרש החניה הגדול יש לא מעט דוכני אוכל, בהם תוכלו לאכול בעצמכם ולקנות אוכל לקופים. מומלץ לחנות רחוק ככל האפשר מריכוז הקופים, שאוהבים לשחק עם האנטנות והמגבים ולגרום להם נזקים. מחוץ למערה מתרוצצים להם עשרות קופים בחופשיות ומייחלים שתאכילו אותם בבננות או בוטנים. הקופים במקום אינם תוקפניים, אך מומלץ מאוד להיזהר בהאכלה, לזרוק להם את האוכל ולא ממש להאכיל אותם. בנוסף, כדאי לשמור היטב על התיקים ולא להביא בהם אוכל שלכם כי הקופים ינסו לחטוף אותם.


Suwan Khuha Cave
קופים רבים מתרוצצים מחוץ למקדש ומייחלים שתאכילו אותם בננות או בוטנים

מטיילים רבים מתלהבים מהקופים ומפספסים את המערה המרהיבה ובה מקדש. לאחר שתשלמו 20 באט לאדם עבור הכניסה יתגלה לעיניכם חלל מרכזי עצום בגודלו ובו בודהה שוכב ענק מצופה זהב, שאורכו 15 מטרים. מימין לפסל השוכב יש מדרגות המובילות אל פסל מרשים נוסף, קטן יותר. מסביב יש כוכים נוספים, בהם נמצאים פסלי בודהה רבים בגדלים שונים ופריטי דת מעניינים נוספים. ביניהם יש לא מעט חתולים מנמנמים.


Suwan Khuha Cave
בתוך החלל המרכזי העצום של המערה שוכב לו בודהה מוזהב שאורכו 15 מטרים

בסופו של החלל המרכזי יש גרם מדרגות שמוביל אל חללים נוספים ובהם נטיפים וזקיפים מוארים בפנסים צבעוניים המשווים להם מראה קסום. ביניהם יש שביל הליכה עם מעקה משולב במדרגות. סך הכל הביקור במערה המעניינת אורך כחצי שעה ויעניין את בני כל הגילאים.


Suwan Khuha Cave
בחללים הפנימיים יש נטיפים וזקיפים מוארים מרשימים

סביר להניח שהשעה היא כבר שעת צהריים ומומלץ לחטוף משהו בדוכנים בחוץ לפני שממשיכים בנסיעה, אם כי אפשר כמובן לעצור גם במעט המסעדות הנמצאות לאורך הדרך.


התחנה הבאה היא מערת הנטיפים Tham Phung Chang, מרחק עשר דקות נסיעה בלבד ממקדש הקופים. כשתפנו אליה שמאלה מהכביש הראשי, אל תפספסו את הפסל הענק של נזיר היושב על במה מוגבהת מימין לכביש הגישה. הייחוד במערה הוא ששטים בה בסירת קאנו ורפסודות במבוק בחשיכה לאורך מעל קילומטר ובמשך כשעה, תוך כדי שהמדריך חותר עבורכם ומאיר לכם עם פנס עוצמתי על תצורות סלע מיוחדות ונטיפים. את הדרך מלוות להקות של עטלפים מהזן הקטן ביותר בעולם. במהלך הדרך חולפים במעברים כל כך צרים שלפעמים אף צריך לשכב. החוויה המיוחדת עולה 500 באט לאדם וקשה לצלם בתוך המערה בגלל החשיכה. הסיור הייחודי אינו מתאים לכל אחד ובטח לא לגילאים הצעירים שאינם ידועים כבעלי סבלנות רבה. קחו בחשבון שהביקור כולו אורך כשעה וחצי.


Tham Phung Chang
נקודת היציאה לשיט במערת הנטיפים הייחודית

אם יצאתם מהמלון בפוקט בשעה 09:00, אז השעה כרגע היא בסביבות 16:30 ומכאן מובילה דרך של שעה וחצי עד למלון שלכם בחוף או נאנג (או שעה ורבע לחופים הצפוניים של קרבי). סך הכל טיול שמסתיים בשעה 18:00 ואורך ברוטו 9 שעות. לחלופין תוכלו לוותר על שיט במערת הנטיפים ולהגיע למלון בשעה 16:30 או לבקר בדרך באטרקציה נהדרת אחרת.


שמורת הטבע Thanbokkorani היפיפייה נמצאת ביער גשם מרחק 40 דקות נסיעה ממערת הנטיפים וכשעה נסיעה לפני חופי קרבי. בשמורה נמצאות בריכות טבעיות קטנות ומפלי מים המחברים ביניהן. השמורה מרשימה במיוחד ודלילה במבקרים בגלל שאינה מוכרת מספיק. תוכלו לשחות בבריכות תוך כדי מעבר מבריכה אחת לשנייה, מסביב מצוקים ותוכלו לבקר גם במערה קטנה ולראות בעלי חיים, חוף ים ומטע גומי, שיאפשר לכם לראות כיצד מגרדים את קליפת העץ וגורמים לשרף לטפטף אל תוך מיכלי האיסוף השחורים. הפארק יפה במיוחד בעונה הגשומה. הביקור עולה 300 באט למבוגר ו-100 באט לילד וסביר כי תקדישו למקום שעה עד שעתיים. אל תשכחו שנדרש בגד ים לטיול הזה.


Thanbokkorani National Park
בשמורה יש בריכות טבעיות המחוברות ביניהן במפלים קטנים

סיכום היום

זו דוגמא נהדרת איך נסיעה הכרחית של 3 שעות הופכת ליום טיול עמוס חוויות.


בבסיס היום הזה נמצאים הביקור בתצפית המרהיבה ובמערת מקדש הקופים (7.5 שעות ברוטו) ואפשר להוסיף את השיט במערת הנטיפים או את הביקור הרטוב בשמורת הטבע על פי טעמכם האישי (9 שעות ברוטו)

1,845 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page