איזה טיולי שיט לבחור?
top of page
  • גולן שרמן

איזה טיולי שיט לבחור?

עודכן: 1 באוק׳ 2022

כיאה למדינת איים, תאילנד משופעת בטיולי שיט, חלקם מפורסמים יותר, חלקם פחות ושתי השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאל היא מה ההבדל בין כל הטיולים ומה לבחור? במאמר הזה אנסה לענות על השאלות הללו כדי שתוכלו לבחור מה נכון עבורכם. בכל טיול אציין מאיפה הוא יוצא, אתאר אותו, אפרט דגשים ואתן לו ציון. אני ממליץ לבחור עד 2-3 טיולי שיט כי בסוף זה עלול להימאס. אז בואו נכיר את טיולי השיט המרכזיים בתאילנד. אתם מוזמנים לשאול בקבוצת הפייסבוק שלי תאילנד עם גולן.


רשימת הטיולים במאמר:

1. טיול 4 האיים לאי של ג'יימס בונד

2. טיול 7 האיים לקופיפי

3. טיול לאיי סימילאן

4. טיול לאיים הונג, פקביה ולדינג

5. טיול 4 האיים של קרבי

6. טיול 42 האיים לשמורת הטבע Ang Thong

7. טיול לקוטאו וקו נאנג יואן

8. טיול בין איי ארכיפלג קו צ'אנג

9. טיול לאי קו לארן


רוצים לקבל מייל על כל פוסט חדש שאני מפרסם בבלוג? הירשמו כאן

Phang Nga Bay, Koh Tapu
הטיול לאי של ג'יימס בונד הוא הטיול הפופולרי מכולם


טיול 4 האיים במפרץ פאנג נגה (הטיול של ג'יימס בונד)

מאיפה יוצא: פוקט, קאולאק וקרבי. ציון: 10 (גם בספינה גדולה וגם בספיד בואט)


מפרץ Phang Nga הוא מפרץ מרשים ביותר, אחד המקומות המרהיבים בתאילנד, בו ניתן לראות את אחת מתופעות הטבע הנדירות של דרום מזרח אסיה, מצוקים גירניים תלולים המזדקרים מהים לגובה של עד 200 מטר. רוב המבקרים במקום מגיעים באמצעות טיולים היוצאים מפוקט בספינות, אך לאלו המעדיפים טיול עצמאי או שמעדיפים לצמצם את זמן השיט, מומלץ להגיע למזח Tha Don, הנמצא כ-10 ק"מ מדרום לעיר Phang Nga ושם לשכור סירת לונגטייל לטיול של כמה שעות.

רוב הטיולים לאי של ג'יימס בונד מתבצעים בספינות כאלה

האתר המפורסם ביותר במפרץ הוא האי Khao Phing Kan, הידוע כאי של ג'יימס בונד מהסרט "האיש בעל אקדח הזהב" שצולם במקום (והוצג בסרט כחוף בסין...). החוף החולי, העצים הירוקים, המים הצלולים ובעיקר ההרים הגירניים המבוקעים הם סמלי ההיכר של המפרץ ואלו שהביאו לו את פרסומו הגדול. האטרקציה המרכזית במקום היא Koh Tapu, אי המסמר, שהוא האי הסמוך שנראה כמו מסמר שננעץ במים הירוקים ומכאן זכה לשמו. אחת האטרקציות הגדולות והבלתי נשכחות במפרץ היא שיט קיאקים בין המצוקים הגירניים המרשימים, כולל שיט במערות מתחת למצוקים וכניסה ללגונות נסתרות מהממות באיים Hong ו-Panak. לא להתבלבל עם האי Hong של קרבי.

גולת הכותרת של הטיול הזה היא השיט בקיאקים בתוך המצוקים

דגשים: הטיול מתבצע בספינה גדולה או בספיד בואט. חשוב לוודא כי המחיר כולל קיאקים. הטיול כולל הסעות מהמלון וחזרה, שתייה חופשית לאורך כל היום, ארוחת צהרים בופה על הספינה ותשלום לשמורת הטבע. הטיול בספיד בואט מעט יותר יקר והארוחה אינה על הספינה. מומלץ לחפש טיול שכולל גם ביקור בכפר המוסלמי הצף Koh Panyi.



טיול 7 האיים לקופיפי

מאיפה יוצא: פוקט, קופיפי וקרבי. ציון: 9 (בספיד בואט) או 7 (בספינה גדולה)


קופיפי נמצא במרחק של 48 ק"מ מהקצה הדרום מזרחי של פוקט ובמרחק דומה מקרבי. בעבר הוא נחשב כאחד האיים היפים של תאילנד, אך הוא ספג פגיעה קשה מאוד מהצונאמי בשנת 2004, שיקומו הפך אותו לממוסחר וצפוף והוא איבד חלק מקסמו. האי עדיין יפיפה ומשלב חופים אבקתיים לבנבנים, ים כחול בוהק, צוקי אבן גיר גבוהים ושוניות עם אלמוגים ססגוניים. קבוצת איי קופיפי מורכבת מ-6 איים, אם כי רק שניים מהם מעניינים. Phi Phi Don הוא האי הגדול והמיושב ואילו Phi Phi Leh הוא האי הדרומי היפיפה, אליו מגיעים הטיולים. הזמן הכי טוב לבקר באי הוא בעונה היבשה בין החודשים דצמבר למרץ, אז הטמפרטורה בממוצע 28 מעלות, הלחות סבירה וכמעט ולא יורד גשם.

Loh Dalum Beach, Koh Phi Phi
חופי קופיפי הם מהיפים בחופי תאילנד

טיול שמתחיל ממזרח לאי יתחיל בצפייה בקופים במפרץ הקופים, שם תראו קופים מתרוצצים על המצוק ועל החוף הקטן. משם ממשיכים לביקור במערת הויקינגים Phaya Naak, שיש על הקירות המזרחי והדרומי שלה ציורים פרה היסטוריים, הכוללים דמויות מסוגננות של בני אדם וחיות, לצד ציורים מאוחרים יותר של סירות מפרשים אסייתיות. המערה משמשת גם כמקום איסוף לקינים של ציפורי סיס הדקלים הבונות את הקינים שלהן בשקעים בסלע במקומות גבוהים שקשה להגיע אליהם. משם ממשיכים ללגונת Pileh המרהיבה הכלואה בתוך מצוקים המתנשאים לגובה של 100 מטרים, שהצמחיה עליהם צובעת את המים בצבע ירוק בוהק. בצד האחורי יש חוף קטן שאפשר לרדת אליו. לגונה נהדרת לשחייה ושנירקול.

Phaya Naak
על הקירות של מערת הויקינגים Phaya Naak יש ציורים פרה היסטוריים ומקננים בה ציפורי סיס הדקלים

התחנה הבאה היא מפרץ Loh Samah הנמצא בדרום האי. זהו מפרץ נהדר לשנורקלינג לצפייה בשונית היפיפייה ובדגים הטרופיים הססגוניים. מה שלא הרבה יודעים זו העובדה שניתן להגיע מכאן בהליכה לחוף מאיה בשעות השפל דרך חור קטן במצוק בגובה מטר. משם ממשיכים לצידו המערבי של האי ולאתר המפורסם ביותר בקופיפי, חוף מאיה, שהתפרסם לאחר שצולמו בו סצנות מהסרט "החוף" עם ליאונרדו די קפריו בשנת 1999. גם חוף מאיה כלוא משלושה צדדים על ידי מצוקים בגובה של 100 מטרים והוא כולל מספר חופים קטנים, שחלקם קיימים רק בשפל. אורכו של החוף הראשי הוא 200 מטרים. בחוף יש שונית אלמוגים ואפשר לצפות בעולם התת מימי המרשים דרך המים הצלולים.

Maya Beach, Koh Phi Phi Leh
חוף מאיה המפורסם, בו צולם הסרט "החוף" עם ליאונרדו די קפריו בשנת 1999

דגשים: הטיול יכול להתבצע במעבורת (שעה וחצי שיט לכל כיוון ורק מציצים לאטרקציות), בספינה איטית (שעה וחצי שיט לכל כיוון ונכנסים יותר פנימה), בספיד בואט (45 דקות בלבד וממש מבקרים בתוך הלגונות ועוצרים לשחייה) או בלונג טייל (רק טיולים שיוצאים מקופיפי). אני ממליץ לעשות רק בספיד בואט. מומלץ למצוא טיול שכולל גם עצירה באי Bamboo.



טיול לשמורת איי סימילאן

מאיפה יוצא: קאו לאק ופוקט. ציון: 10


שמורת הטבע Similan Islands, המונה 11 איים, מצליחה עדיין להשאר בתולית ולא מפותחת. השמורה נחשבת לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם והעולם התת מימי סביבה עשיר בדגים טרופיים ססגוניים ואלמוגים צבעוניים בתנאי ראות מדהימים ועם טופוגרפיה מיוחדת הכוללת סלעי גרניט בעומק של מעל 35 מטרים. לפעמים נראה כאילו בני אדם צבעו את המים מסביב לאיים בצבעים מלאכותיים כל כך עזים וכל כך מגוונים, שזה לא נראה אמיתי. כמות המבקרים באיים עולה משנה לשנה והצפיפות יחסית גדולה בגלל שהשמורה לא פתוחה לאורך כל השנה. הראות בחורף היא הכי טובה.

Similan Islands No. 8
התמונה הנשקפת מהתצפית באי מספר 8 היא אחת התמונות המרהיבות שצילמתי בחיי

רוב המבקרים מגיעים לאיים בטיולי יום מאורגנים היוצאים מקאו לאק. באי מספר 4 יש שני חופים מהממים (חוף פרינסס וחוף ירח הדבש), מספר בונגלוסים בסיסיים לשינה, חנות קטנה, מסעדה ופגישה עם הציפור המפורסמת של האי, ניקובר. באי מספר 8 נמצא מפרץ דונלד דאק ונקודת התצפית המהממת של האי, "סלע המפרש", ממנה צולמה התמונה מעל. מסביב לאי מספר 9 יש עולם תת מימי עשיר ונהדר לשנורקלינג עם דגים צהובים עם ראש סגול, דגים עם פסים אופקיים צהובים אפורים ודגים גדולים עם שלושה צבעים לרוחב, לבן צהוב ושחור הנראים כמו דגל של איזו שהיא מדינה... באי מספר 7 יש אפילו עולם תת מימי יפה יותר עם שונית אלמוגים הנראית כמו כוננית מדפים מעץ ומגוון מטורף של דגים כולל דג סגול עם ראש צהוב, דג חום עם עיניים צהובות זוהרות ולהקות ענק של דגיגונים צהובים. אם יהיה לכם קצת מזל כמו שהיה לנו, אז בדרך חזרה תראו להקות של דולפינים.

Similan Islands No. 4
שימו לב לצבע המים המהמם במפרץ פרינסס באי מספר 4

דגשים: השמורה פתוחה רק מאמצע אוקטובר ועד אמצע מאי. השיט לאיים המרוחקים כ-70 ק"מ מהיבשת מתבצע בספיד בואט והוא ארוך מאוד וקצת מתיש (שעה ורבע). בטיול היוצא מפוקט יש גם עוד נסיעה של שעה וחצי לכל כיוון. רוב הטיולים כוללים ביקור באיים מספר 4 ו-8, שתי עצירות שנירקול וארוחת צהריים על אי 4.



טיול לאיים הונג, פקביה ולדינג

מאיפה יוצא: קרבי. ציון: 10


הביקור בקרבי לא יהיה מושלם ללא טיול איים הכולל את האי הונג, כנראה האי היפה ביותר בתאילנד, החביב על מפיקי סרטים שאוהבים לצלם בו סצנות. האי הוא שמורת טבע ויש בו שתי אטרקציות מרכזיות. האחת, היא הלגונה הנסתרת במערב האי, המוקפת מצוקי גיר, מה שנותן לה מראה כמו חדר ומכאן שמו של האי (Hong = חדר). עומק המים בלגונה מטר אחד בלבד וזהו מקום נהדר לרחצה. האטרקציה השנייה היא החוף המדהים במזרח האי שאף תיאור לא יצליח להסבירו כמו תמונה אחת טובה. פשוט לשפשף את העיניים מתדהמה מהשילוב יוצא הדופן בין החול המבהיק בלובנו, המצוקים עם הצמחייה, המים הצלולים הצבועים ירוק עז והשמים התכולים מלמעלה שיוצרים תמונה מושלמת.

Koh Hong, Krabi
החוף המזרחי המושלם של האי הונג, היפה באיי תאילנד

הטיולים לאי הונג כוללים בדרך כלל את שני האיים Phak Bia ו-Lading. האי Phak Bia הוא הצפוני משלושת האיים בטיול והקטן שבהם. האי היפיפה מורכב משני איים ושביל חולי המחבר אותם, שנעלם בשעות הגאות. באי הקטנטן ניתן לראות לפעמים קופים ויש בו נדנדה כיפית לתמונות נהדרות. האי Lading נמצא כקילומטר וחצי דרומה משם, הוא מעט גדול יותר ויש לו חוף יפיפה שחלקו מיועד לעגינת הסירות וחציו השני הוא מתחם מסומן לרחצה שיותר דומה לבריכה מהממת מאשר לים. צבע המים צבוע בירוק של הצמחיה מסביב והתחושה היא של גן עדן אמיתי. שני איים מהממים ומיוחדים.

Pakbia Island, Krabi
שביל במים מחבר בין שני החלקים של האי פקביה

דגשים: האיים נמצאים כ-8 ק"מ מערבית מקו החוף של מחוז קרבי. אפשר להגיע לאיים במסגרת טיול שיט מאורגן או באמצעות סירה פרטית, אותה אפשר לשכור במזח Nopparat Thara. מומלץ לקחת טיול מאורגן לשלושת האיים בספיד בואט (השיט אורך רבע שעה לכיוון) הכולל הסעות, מים, פירות וארוחת צהרים, אך לא כולל את דמי הכניסה לשמורת הטבע (400 באט למבוגר ו-200 באט לילד), אותם יש לשלם בכניסה לאי הונג במזומן.



טיול 4 האיים של קרבי

מאיפה יוצא: קרבי. ציון: 7


הטיול נקרא כך כי הוא מבקר ב-4 איים שונים באזור קרבי. לא להתבלבל בין הטיול הזה לבין טיול בשם זהה היוצא לשמורת הטבע פאנג נגה ולאי של ג'יימס בונד מצפון לפוקט. הטיול מאפשר לקפוץ מאי לאי וליהנות מייחודיות של כל אחד מהם בצורה קלה וזולה. הביקור מתחיל באי Gai (תרנגולת), הנקרא כך כי בקצהו הדרומי יש תצורת סלע המזדקרת מהאי כמו ראש וכרבולת של תרנגולת. משם ממשיכים כ-300 מטרים צפונה אל עבר האי Tup, אי מרהיב בשעת השפל, כיוון שאז נחשפת רצועת חול המחברת אותו עם האי הסמוך Mawr ועם האי המרוחק יותר Gai, מה שהופך אותם לשלושה איים המחוברים בשביל. 500 מטר צפונה משם נמצא האי Poda, אי גדול יותר עם יער קוקוסים במרכזו וחוף יפה עמוס אשר כל סירות התיירים עוצרות בו, עם שירותים ומזנון המציע אוכל מקומי, חטיפים, שתייה וגלידות. אם מתרחקים מהחוף העמוס לקצה שלו, אפשר למצוא פינות חמד יפיפיות ומבודדות. הטיול מסתיים בחוף פראננג המפורסם בחצי האי ריילי.

Koh Gai, Krabi
אי התרנגולת Koh Gai

דגשים: זהו אחד מטיולי השיט המאורגנים הפופולריים והזולים באזור קרבי וחברות רבות מציעות אותו. המחיר כולל הסעות למזח, ציוד שנורקלינג, מי שתיה, פירות וארוחת צהרים. למחיר יתווסף תשלום בגין כניסה לשמורת טבע.



טיול 42 האיים לשמורת הטבע Ang Thong

מאיפה יוצא: קוסמוי וקופנגן. ציון: 8


הפארק הימי הלאומי Ang Thong הוא קבוצה של 42 איים (ומכאן שם הטיול) ממערב לקוסמוי. המקום הוכרז כפארק לאומי בשנת 1980 על מנת להגן על שוניות האלמוגים ועל דגי המקרל שפוקדים את האזור בחודשים פברואר עד אפריל. האיים הגבוהים מזדקרים מהים כקירות סלע בגובה שיכול להגיע למאות מטרים. יש בהם חופים קטנים מהממים וסלעים מעוצבים בצורות משונות פרי יצירתו של הטבע. הטיול כולל שלוש אטרקציות מרכזיות. הראשונה היא האי Ko Mae, בו נמצא אגם המים המלוחים המרהיב Thale Nai, אליו מטפסים וממרומיו נשקף גם נוף יפיפה של השמורה. התחנה השנייה היא האי Ko Wua Ta Lap שיש לו חוף יפיפה, בו עוצרים לארוחת צהריים, מנוחה, טיול קצר או קיאקים. התחנה האחרונה היא שנורקלינג נהדר סביב אחד האיים בשמורה.

Ko Wua Ta Lap Island, Ang Thong National Park
החוף היפיפה באי Ko Wua Ta Lap

דגשים: הביקור במקום מתבצע בטיול מאורגן שנמכר בכל סוכנות נסיעות ובבתי המלון בקוסמוי ובקופנגן. שימו לב שיש שיט בספינות איטיות שלוקח שעה וחצי לכל כיוון, אבל הוא יותר רגוע למי שסובל מהים ולילדים קטנים ולעומת זאת יש שיט מהיר יותר בספיד בואט שלוקח מחצית מהזמן, אבל עשוי להיות פחות נעים למי שסובל מטלטלות בים. חשוב לוודא האם מחיר הטיול כולל תשלום כניסה לשמורת הטבע ותשלום בגין קיאקים.



טיול לקוטאו וקו נאנג יואן (Koh nang Yuan)

מאיפה יוצא: קוסמוי וקופנגן. ציון: 8


הטיול הזה כולל שלוש עצירות. הראשונה היא עצירת שנורקלינג נהדרת סביב האי קוטאו. לאחר מכן עוצרים באי קוטאו עצמו לארוחת צהריים והפסקה קצרה לשוטטות בסמטאות הכפר Mae Haad. גולת הכותרת של הטיול הזה היא הביקור באי היפיפה Koh Nang Yuan. האי הקטנטן נמצא מצפון מערב לקוטאו, בסמוך אליו. הוא מורכב למעשה משלושה איים המחוברים יחדיו עם שביל חול לבנבן בוהק הנראה כאילו צף על המים. זהו מראה מרהיב במיוחד אותו רואים הכי טוב אם מטפסים לנקודת התצפית שנמצאת במרומי הגבעה הדרומית. הטיפוס בדרך אליה אמנם מפרך, אך את המראה הנשקף ממנה לא תשכחו במהרה. הביקור באי אורך כשעתיים, זמן מספק לתצפית ולהנאה מהחוף הפנטסטי.

Koh Nang Yuan
המראה המרהיב של השביל המרחף מעל הים ומחבר את שלושת האיים

דגשים: זמן השיט מקוסמוי לקוטאו ארוך למדי (כשעה וחצי) ומקופנגן הוא בסביבות שעה ולכן הטיול הזה מתאים פחות לילדים קטנים עם סבלנות מוגבלת. הטיול המאורגן כולל הסעות, כיבוד קל, פירות, שתייה, ארוחת צהרים וביקור בתחנות המתוארות. הטיול מתאים בעיקר לחובבי שנורקלינג.



טיול בין איי ארכיפלג קו צ'אנג

מאיפה יוצא: קו צ'אנג. ציון: 9


אחת הפעילויות הפופולריות ביותר לשוהים בקו צ'אנג היא שייט בין האיים מדרום לו. יש לא מעט חברות המבצעות טיול כזה ומגוון טיולים גדול ואחת המשימות המאתגרות ביותר היא למצוא את חברת השיט הנכונה. בדרך כלל, טיול כזה כולל שתי עצירות שנירקול ושני חופים יפיפיים אליהם יורדים לבקר, כולל באי הגדול Koh Mak. לקראת סיום הטיול עוצרים ליד מצוק עצום עם עשרות קופים.

Koh Wai, Koh Chang Islands
החוף היפיפה הבודד באי Koh Wai מדרום לקו צ'אנג

דגשים: אני מאוד ממליץ על חברת ThaiFun הוותיקה. השיט כולל גם איסוף עם ספיד בואט היישר מחוף המלון שלכם, ארוחת צהרים, פירות, שתייה והדרכה. הספינה נוחה מאוד, בעלת שלושה סיפונים כולל אחד פתוח ומגלשה בירכתיים המאפשרת לגלוש היישר לים כשעוצרים.



טיול לאי קו לארן (Koh Larn)

מאיפה יוצא: פטאיה. ציון: 7


אי האלמוגים Koh Larn נמצא 7 ק"מ ממערב לפטאיה וששת חופיו היפים של מהווים אלטרנטיבה נהדרת לבילוי של מספר שעות לעומת החופים הבינוניים של פטאיה. האי הררי ברובו עם צמחיה טרופית יפה וגודלו 2x4 ק"מ. מרבית תושבי האי הקטנטן מתגוררים בכפר המרכזי Naban. הפעילות באי מסתכמת בפעילות בים, שנירקול, ספורט ימי ושחייה. האי מלא במסעדות המציעות בעיקר דגים ופירות ים. על מנת לטייל באי ניתן לשכור אופנועים, אופניים או באמצעות סונגטואו (טנדר מונית). אם אתם מחפשים שלווה וטבע, לכו לחוף Samae. אם אתם בעניין של להיות עם ההמונים ועם שלל פעילויות, לכו לחוף Tawaen ואם אתם מחפשים את השקט המושלם, תמצאו אותו בחוף Tien, אליו מגיעים בשילוב של מונית ומספר דקות של הליכה רגלית או באמצעות סירה.

Koh Larn, Pattaya
אי האלמוגים Koh Larn

דגשים: אי האלמוגים לא מספיק אטרקטיבי למי שהיה באיים אחרים בתאילנד. אפשר להגיע לאי עצמאית או לקנות טיול מאורגן לאי הכולל הסעות, ספיד בואט, קיאק וארוחת צהרים. ספינות שונות יוצאות לאי ממזח Bali Hai בפטאיה (מעט דרומית ל-Walking Street). המעבורת שטה 40 דקות ואילו ספיד בואט עושה את הדרך ב-20 דקות ועולה יותר. יש שירות ספינות בשעות 7:00-18:00.

13,614 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page