המדריך המלא למסיבת הירח המלא בקופנגן
top of page
  • גולן שרמן

המדריך המלא למסיבת הירח המלא בקופנגן

האי קופנגן התפרסם בכל העולם והפך לאהוב במיוחד הרבה מאוד בזכות המסיבה החודשית הנערכת בו ביום הירח המלא, ה-Full Moon Party. המסיבה, שבראשית דרכה הייתה פופולרית בעיקר בקרב תרמילאים צעירים, הלכה עם השנים ופילסה את דרכה גם לליבם של מבוגרים יותר וחיברה את כל גווני האוכלוסייה. תוכלו למצוא בה כל טיפוס שאתם רק מעלים על דעתכם. המסיבה הביאה לכך, שהאי מתמלא בתיירים בהתאם לגודלו של הירח ומגיע לשיאו אחת לחודש לקראתה. בחודש רגיל משתתפים במסיבה כ-10,000 אנשים שצבועים ולבושים בצבעים זרחניים ורוקדים על חוף הים עד הבוקר בליווי הרבה אלכוהול. המסיבה הגדולה מכולן היא מסיבת הסילבסטר שבשיאה הביאה לאי מעל 30,000 חוגגים. מכיוון שאורכו של החוף הוא בסביבות קילומטר, אז יש מספיק מקום לכולם. המסיבה מתחילה בשעות בין הערביים, כשהירח המלא מופיע במלוא הדרו מעל החוף הלבנבן ומסתיימת בדמדומי הבוקר. הכי חשוב לקרוא עד הסוף את הפסקה ממה כדאי להיזהר על מנת שהמסיבה אכן תישאר חוויה גדולה.

Full Moon Party Koh Phangan
השלט הגדול של המסיבה מדרום לחוף הזריחה

אז מתי בעצם הייתה המסיבה הראשונה? זו שאלה מעולה שאף אחד לא באמת יודע את התשובה עליה, אם כי יש לא מעט אנשים שנשבעים שהיו במסיבה הראשונה... מאז שנות ה-70 קופנגן החלה למשוך אליה תרמילאים היפים וכנראה בתחילת שנות ה-80 הם חגגו לראשונה מסיבה עם ירח מלא. דבר המסיבה עבר מפה לאוזן עד ש"הסוד" הפך גלוי והחל למשוך יותר ויותר חוגגים. כיום, להשתתף לפחות פעם אחת במסיבה, הפך לחלום עבור מיליונים ברחבי העולם.

Sunrise Beach, Koh Phangan
חוף הזריחה בקופנגן, בו נערכת המסיבה

מתי הכי נכון להגיע לקופנגן?

מזג האויר בקופנגן זהה לזה בקוסמוי. הטמפרטורות די יציבות לאורך כל השנה בטווח של 24-33 מעלות. החודשים הגשומים ביותר הם אוקטובר עד דצמבר והתקופה היבשה ביותר היא בחודשים פברואר עד אפריל. התקופה המומלצת לביקור באי היא בחודשים פברואר עד ספטמבר.

Sunrise Beach, Koh Phangan
אורכו של חוף הזריחה היפיפה כקילומטר, הוא רחב מאוד ומכיל בקלות את כל החוגגים

מה עושה את המסיבה לכל כך מיוחדת?

ואיך היא מצליחה לשמור על מעמדה לאורך כ-40 שנה? יש מספר תשובות לשאלה הזו.

הסיבה המרכזית וזו שדחפה להצלחה מלכתחילה היא המיקום באי הפסטורלי והיפיפה הזה והתפאורה של הכפר האדרין מאחור. זה משך למסיבה משתתפים מכל העולם ויצר אווירה בינלאומית יוצאת דופן, שמאפשרת לך לבלות עם כל עמי העולם יחדיו. אין אויבים במסיבה, רק חברים. תחושת החופש תורמת עוד יותר לאירוע ומתדלקת אותו בהתרגשות נוספת. כל הסיבות הללו התעצמו יותר בשנים האחרונות כשקופנגן הפכה ליעד המוביל בעולם לנוודים דיגיטליים, כאלו שעובדים מרחוק.


אוכל ושתייה

אם יש דבר אחד שלא צריך להדאיג אותך במסיבה, זה שתהיה רעב או צמא... החוף מלא בדוכני אוכל ובעיקר בדוכנים המוכרים דליים (Buckets) של שתייה חריפה. בדליים נמכרים קוקטיילים של אלכוהול מקומי חזק עם קרח. חשוב מאוד להקפיד לקנות רק מדוכנים רשמיים ומכאלו הנמצאים ממש על החוף ולא להתפתות לדוכנים המוכרים בסמטאות מאחור דליים זולים במיוחד מהולים במים במקרה הטוב או בחומרים פחות טובים במקרה הרע. מחירו של דלי נע בטווח 250-500 באט.

Koh Phangan Full Moon Party Buckets Stalls
דוכני השתייה החריפה המוכרים דליים של אלכוהול במסיבת הפול מון

כמה זה עולה?

כרטיסי כניסה למסיבה נמכרים בדוכנים המוצבים בסמטאות המובילות לחוף ומחירם 200 באט. עם התשלום מקבלים צמיד המהווה הוכחת תשלום ואפשרות להסתובב בחופשיות בכל החוף. אורחי המלונות בחוף יכולים להיכנס ללא תשלום למסיבה, אך רק דרך החוף של המלון. אין אפשרות ואין באמת סיבה לרכוש כרטיסים מראש.

Koh Phangan Sunrise Beach
חוף הזריחה הפסטורלי. עכשיו תדמיינו עליו 10,000 אנשים רוקדים

מה ללבוש?

הלבוש המקובל במסיבה הוא כל דבר, עדיף כמה שפחות מכל דבר... ועדיף שיהיה בצבעים זרחניים. ברחובות הכפר נמכרות חולצות וגופיות זורחות והמון אביזרי קישוט זורחים והכלל פה הוא שכמה שיותר זורח, זה יותר טוב. מבלים רבים מורחים על עצמם צבעים שאינם נראים, אך זוהרים כשהם נחשפים לתאורת UV. הקפידו להוריד את הצבעים היטב לפני השינה כי הם עלולים ללכלך את הסדינים והמגבות במלון והמלונות יקנסו אתכם על הנזק. חשוב מאוד להקפיד על נעליים או סנדל סגור, גם כי כפכפים נעלמים מהר מאוד תוך כדי ריקוד על החול וגם כי החוף מתמלא במהירות באשפה ולעיתים בשברי זכוכית והסבירות להיפצע בכפות הרגליים גדולה.

Haadrin Koh Phangan
הכפר האדרין מספק לחוגגים ולנופשים את כל הצרכים התיירותיים שלהם

ממה להיזהר?

1. לא מומלץ לנהוג על אופנועים בשעות המסיבה כי יש הרבה תאונות באותו יום, כי אין איפה להחנות את האופנוע בשעת המסיבה וכי הנוכחות המשטרתית מוגברת. קחו מונית בליל המסיבה.

2. הגנו על כפות הרגליים שלכם עם נעליים או סנדל סגור.

3. הקפידו לשאת עליכם רק את מה שהכרחי למסיבה והימנעו מחפצי ערך, מזומנים מיותרים מעבר לנדרש ואפילו טלפון נייד יקר.

4. סמים מאוד נגישים במסיבה ולא ברורה כעת מידת הסבלנות של המשטר לנושא כי היא משתנה בתכיפות גבוהה. נוכחות אנשי משטרה בלבוש אזרחי מאוד גבוהה והם מחפשים את הסוחרים. ברגע שהם מוצאים, הם קונסים גם את הקונים ב-3000$. חבל מהרבה סיבות.

5. גם אלכוהול הוא נחמד עד גבול מסוים. היזהרו לא לחצות אותו כי בסוף לא תזכרו את החוויה. הקפידו לקנות רק ממוכרים אמינים בחוף, שלבו את זה עם אוכל ואל תשכחו לשתות הרבה מים.

6. הישארו צמודים לחברים כי מאוד קל ללכת לאיבוד במסיבה. תכננו מראש איפה נפגשים אם לא מוצאים אחד את השני.

7. אל תיכנסו לים גם כי הים משמש כשירותים של המסיבה וגם יש מדוזות קובייה ארסיות במיוחד.

8. בחוף יש הרבה מופעי אש. אל תתקרבו לאש ואל תנסו לקפוץ על חבלי אש, בייחוד אם שתיתם הרבה. בכל מסיבה יש מספר אירועים של כוויות.


המסיבה היא כנראה חוויה של פעם בחיים.

תבלו, תחגגו ותעשו הכל על מנת לשמור שהחוויה תהיה חיובית ומיוחדת.

641 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page