מתי הכי טוב לנסוע לתאילנד?
top of page
  • גולן שרמן

מתי הכי טוב לנסוע לתאילנד?

עודכן: 1 באוק׳ 2022

בחורף? בקיץ? או אולי בכלל בפסח או בחגים? התשובה (בגדול) היא תמיד...


אחת השאלות שאני נשאל הכי הרבה היא מתי כדאי לנסוע לתאילנד? התשובה שאני תמיד עונה היא מתי שאתם יכולים. לרובנו אין בכלל אפשרות מתי לנסוע כי אנחנו תלויים בחופש ממקום העבודה או בחופשות בית הספר של הילדים, אך הפוסט הזה מיועד למי שיכול לבחור את מועד הנסיעה או שרוצה להעמיק קצת במזג האוויר בתאילנד ולדעת למה עליו לצפות בכל עונה.


האם ידעתם שמונסון זה לא גשם, אלא בכלל שמם של הרוחות העונתיות הנושבות בדרום מזרח אסיה כתוצאה מהפרשי הטמפרטורה בין הים ליבשה? מקורה של המילה מונסון במילה הערבית Mavsim, שפירושה "עונה"

הכי טוב לנסוע בחורף!

החורף, הנמשך בין החודשים נובמבר עד מרץ, הוא ללא ספק הזמן הכי טוב לנסוע. זוהי העונה ה"קרירה" (הכל יחסי בחיים...) עם טמפרטורה ממוצעת של כ-20-25 מעלות, לחות בינונית וכמות משקעים מעטה. אין סיבה לסחוב אתכם בגדים ארוכים, למעט אולי חולצה אחת חמה לפסגות ההרים בצפון שם יהיה קצת יותר קריר. בגדים קצרים וסנדלים יספקו את הסחורה בגדול. יתרון נוסף של החורף הוא שבניגוד למצופה, לא תפגשו בתאילנד הרבה מטיילים כי אין חופש בשום מקום בעולם בתקופה זו, למעט בתקופה שמתחילה לפני חג המולד ומסתיימת לאחר הסילבסטר, אז הביקוש גדול והמחירים מרקיעים לשחקים. האיים במפרץ תאילנד מתנהגים שונה מבחינת החודשים הגשומים ואגיע לזה בסיום הפוסט.


אבל אנחנו יכולים לנסוע רק בחופש הגדול או בחגים...

החופש הגדול וגם חגי תשרי חלים בעונה הגשומה שמתחילה בתחילת יולי ומסתיימת בסוף אוקטובר. זוהי העונה של רוחות המונסון הדרום מערבי המגיעות מכיוון האוקיאנוס ההודי ומביאות איתן את הגשמים. הטמפרטורה הממוצעת לאורך כל המדינה היא בסביבות 28 מעלות, הלחות גבוהה מאוד, אך נשברת על ידי הגשמים וכמות המשקעים רבה. ביולי ואוגוסט יש בסביבות 200 מ"מ גשם בחודש ובספטמבר ואוקטובר זה יכול להגיע גם ל-400 מ"מ (שזה כמות המשקעים בישראל בשנה שלמה). אלו הם החודשיים הגשומים ביותר בתאילנד. שימו לב שכמות המשקעים בקו צ'אנג בחודשי הקיץ יכולה להיות מעל 1000 מ"מ של גשם ולכן שימרו מרחק מקו צ'אנג בקיץ ובסתיו.


הקיץ היא העונה הכי פופולרית בגלל החופש הגדול והיא עונה מתאימה לטיול למרות הגשמים. הגשמים מגיעים בדרך כלל אחר הצהרים ללא כל הודעה מוקדמת, נעלמים לאחר שעה כאילו לא היו ואחרי כמה דקות הכל יבש. יחד עם זאת, יש לא מעט מקרים של ימי גשם רצופים ללא הפסקה שיכולים לשבש לחלוטין את הטיול ולעומתם יכולים להיות ימים יבשים לחלוטין. כשיורד גשם, זה זמן נהדר לאטרקציות סגורות כגון עיסוי, בית קפה, קניות וגם רחצה בגשם בים ובבריכה היא חוויה גדולה, בייחוד לילדים. תזכרו שכל הזמן חם.


ומה קורה בעונה החמה?

זו העונה שמומלץ לנסוע בה רק אם אין ברירה... העונה החמה מתחילה בתחילת אפריל ומסתיימת בסוף יוני. כפי שמשתמע משמה מאוד חם, הטמפרטורות הממוצעות לאורך כל המדינה בסביבות 30 מעלות והלחות גבוהה מאוד ויכולה לטפס מעבר ל-90%. החום והלחות יחד הופכים את השהייה לדי מאתגרת. חוץ מהחום והלחות תפגשו גם מפלים יבשים ושדות אורז שרופים בצפון שיעיבו על הטיול. נסיעה בפסח היא עניין של מזל כי זה נופל בדיוק בתפר בין העונה הקרירה לעונה החמה וכל מזג אוויר הוא אפשרי.


ויש הבדל גדול בגשם בין איי מפרץ תאילנד לאיי ים אנדמאן

יש הבדל גדול במשקעים בין איי מפרץ תאילנד (קוסמוי, קופנגן וקוטאו) לאיי וחופי ים אנדמאן (פוקט, קופיפי, קרבי, קאולאק ועוד). כפי שאפשר לראות בקלות בטבלה, בחורף עדיף להיות בצד של פוקט ואילו בקיץ עדיף להיות בצד של קוסמוי. הבעיה שגם בעלי בתי המלון מבינים את זה והמחירים בהתאם...


אז מתי הכי טוב לנסוע? כשאתם יכולים! נסיעה טובה
4,005 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page