באיזה איים כדאי לבקר?
top of page
  • גולן שרמן

באיזה איים כדאי לבקר?

עודכן: 1 באוק׳ 2022

אחת הדילמות הנפוצות ביותר בתכנון הנסיעה היא באיזה איים לבקר? התשובה על השאלה הזו מורכבת משילוב של מספר שיקולים:


א. באיזה חודש? כמה גשם יורד החודש באי?

ב. תוסס או שקט? מעדיפים שקט או בילויים סוערים?

ג. בטן גב או אטרקציות? רוצים לרוץ מפעילות לפעילות או סתם לנוח?

ד. כמה זמן יש לכם? האם מספיק זמן לאי אחד או שנשלב שניים או יותר?

ה. באיזה אזור גיאוגרפי? איזה איים קרובים ואפשר לשלב?


במאמר זה אסקור בקווים מאוד כלליים את האיים הפופולריים השונים ואנסה לתת ציונים בכל אי לשיקולים המרכזיים השונים שמניתי ותיאור קצר, כך שתוכלו לבחור יותר בקלות. חשוב להדגיש שיש אינספור איים נוספים, אך אני מתרכז במוכרים יותר. אתם מוזמנים לשאול בקבוצת הפייסבוק שלי תאילנד עם גולן.


רוצים לקבל מייל על כל פוסט חדש שאני מפרסם בבלוג? הירשמו כאן


Koh Hong
החוף של האי הונג באזור קרבי הוא אחד המרהיבים בתאילנד

איפה נמצאים האיים?

לפני שבוחרים איים חשוב לדעת היכן הם נמצאים ועל מנת לפשט את זה אנסה לחלק את האיים (וערי החוף) למספר אזורים גיאוגרפיים מבודלים (על פי הצבעים במפה):

איי דרום מערב (ים אנדמן): פוקט, קרבי, קופיפי, קאולאק, קו לנטה, קו יאו ועוד (אדום)

איי דרום מזרח (מפרץ תאילנד): קוסמוי, קופנגן, קוטאו (ירוק)

חופי צפון מערב (מפרץ תאילנד): אזור הואה הין (סגול)

חופי צפון מזרח (מפרץ תאילנד): אזור פטאיה (שחור)

איי מזרח תאילנד (מפרץ תאילנד): קו צ'אנג, קו מאק, קו קוד (כחול)


Islands of Thailand
חמשת אזורי החופים המרכזיים של תאילנד

פוקט (Phuket)

חודשים מתאימים לביקור: דצמבר עד אפריל. למי מתאים? חובבי בילויים ואטרקציות.

ציון יופי וטבע: 6. ציון בילויים: 10. ציון אטרקציות: 9. ציון חופים: 7

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד, הוא המתוייר ביותר והיחיד המחובר עם גשר ליבשה. האי שוכן במימיו של ים אנדמן ומרוחק 885 ק"מ מבנגקוק. האי משופע במפרצונים נהדרים וחופים עם חול אבקתי המקושטים בדקלי קוקוס. בגלל גודלו והפופולריות שלו, תוכלו למצוא בפוקט אינספור פעילויות, פינוקים ואטרקציות המתאימים לכל הרכב החל מבודדים ועד למשפחות עם ילדים בכל גיל. חיי הלילה הסוערים כוללים ברים ומועדוני ריקודים מכל הסוגים ומופעי קברט. החופים בפוקט מתרכזים בעיקר בצדו המערבי וכל אחד ימצא את החוף המתאים עבורו, החל מחופים תוססים במיוחד ועתירי אטרקציות ובילויים ועד לשקטים ביותר. באי יש שדה תעופה וטיסות רבות מיעדים מגוונים מגיעות אליו.


Patong Beach
חוף פטונג הוא הפופולרי ביותר מבין חופי פוקט

קופיפי (Koh Phi Phi)

חודשים מתאימים לביקור: דצמבר עד אפריל. למי מתאים? רומנטיקנים חובבי מנוחה.

ציון יופי וטבע: 9. ציון בילויים: 3. ציון אטרקציות: 5. ציון חופים: 8

האי נמצא במרחק של 48 ק"מ מהקצה הדרום מזרחי של פוקט ובמרחק דומה מקרבי. בעבר הוא נחשב כאחד האיים היפים של תאילנד, אך נפגע קשות מהצונאמי, שיקומו הפך אותו לממוסחר וצפוף והוא איבד חלק מקסמו. האי עדיין יפיפה ומשלב חופים אבקתיים לבנבנים, ים כחול בוהק, צוקי אבן גיר גבוהים ושוניות עם אלמוגים ססגוניים. קבוצת איי קופיפי מורכבת מ-6 איים, אם כי רק שניים מהם מוכרים ומעניינים. הראשון והגדול יותר הוא Phi Phi Don שהוא האי המיושב. השני, היפיפה, נקרא Phi Phi Leh. באיים אין תנועת כלי רכב. החופים מקסימים, אבל בגלל שכמות המבקרים גדולה מידי לגודל האי, אז מאוד צפוף והחוף הדרומי אף עמוס בסירות ובמעבורות הגדולות העוגנות בו. אין כמעט מה לעשות באי למעט ביקור באי Phi Phi Leh וטיפוס לנקודת התצפית. ההגעה לאי בשיט בלבד.


Koh Phi Phi
חוף Loh Dalum בקופיפי

מחוז קרבי (Krabi)

חודשים מתאימים לביקור: דצמבר עד אפריל. למי מתאים? חובבי טבע וטיולי שיט.

ציון יופי וטבע: 9. ציון בילויים: 5. ציון אטרקציות: 8. ציון חופים: 8

קרבי הוא אחד המחוזות היפים בתאילנד שהעיר הגדולה בו נקראת קרבי טאון ובקרבתו נמצאים כמה מהחופים המפורסמים ביותר בתאילנד כמו פרננג או ריילי. במחוז יש שמורות טבע, מפלים, מצוקים, מערות ומעל 150 איים חלומיים עם מי טורקיז מהממים, דקלים ושמים כחולים שמהווים תפאורה מושלמת לבילוי של חופשה רומנטית או משפחתית. המחוז והעיר הנושאת את שמו שוכנים לחופי ים אנדאמאן בצד המערבי של דרום המדינה, כ-820 ק"מ מדרום לבנגקוק והוא מהווה נקודת גישה לאיים וחופים סמוכים. אני לא ממליץ להגיע לקרבי מחוץ לעונה הטובה כי היא די נטושה וטיולים לא יוצאים. העיר קרבי טאון לא מעניינת במיוחד, אך נמצא בה שדה התעופה של קרבי המשרת מספר מועט של טיסות. ניתן להגיע לחלק מחופי קרבי גם בנסיעה ולחלק רק בשיט.


Phra nang Beach, Krabi
חוף פראננג הוא אחד החופים המפורסמים והיפים של תאילנד

קאולאק (Khao Lak)

חודשים מתאימים לביקור: דצמבר עד אפריל. למי מתאים? חובבי טיולי שיט, צלילה ומנוחה.

ציון יופי וטבע: 9. ציון בילויים: 3. ציון אטרקציות: 5. ציון חופים: 6

קאו לאק היא רצועת חוף שנמצאת ביבשת, כשעה נסיעה מצפון לפוקט, לחופי ים אנדאמן. זוהי אחת מרצועות החוף השקטות ביותר שיש בגלל המיעוט היחסי של תיירים ואופי הבילוי במקום. בתחומה נמצאות שלוש שמורות טבע ולחופיה בתי מלון מהמפוארים שיש. חופי קאו לאק מתחילים בחוף קאו לאק בדרום ונמתחים לאורך 30 ק"מ עד Takua Pa בצפון. אני ממליץ לשהות בקאו לאק רק למי שמעוניינים לבקר ביעדי הצלילה איי סימילאן וסורין (שעה ורבע עד שעה וחצי שיט, סגורים מחוץ לעונה), בשמורת קאוסוק (שעה נסיעה לשמורה ושעתיים לאגם) או לאלו הרוצים לנוח וליהנות מבתי המלון הנהדרים והזולים במיוחד. לקאולאק ניתן להגיע בנסיעה או דרך שדה התעופה של פוקט.


Similan Islands
שמורת איי סימילאן היא הסיבה המרכזית להגיע לקאולאק

קוסמוי (Koh Samui)

חודשים מתאימים לביקור: ינואר עד ספטמבר. למי מתאים? חובבי בילויים ואטרקציות.

ציון יופי וטבע: 8. ציון בילויים: 9. ציון אטרקציות: 8. ציון חופים: 8

קוסמוי הוא האי השלישי בגודלו בתאילנד, הוא נמצא במפרץ תאילנד ומרוחק 644 ק"מ מדרום לבנגקוק. תעשיית הקוקוסים המפותחת באי זיכתה אותו בכינוי "אי הקוקוס". חול לבן, מי טורקיז, עצי קוקוס ובתי מלון מרהיבים מהווים תפאורה הולמת לגן העדן הטרופי הזה. מתחילת המילניום האי עובר מהפך גדול כשמלונות 5 כוכבים נוצצים ובונגלוסים מפוארים מחליפים את בקתות הקש הבסיסיות. כיום, קוסמוי הוא אחד האיים המבוקשים ביותר וחופיו הם מהפופולריים ביותר בדרום מזרח אסיה. יש הטוענים כי זה פגע ביופיו ובקסמו, אך בעיניי הוא עדיין אחד האיים האטרקטיביים ביותר וכל אחד ימצא בו את אשר יבקש, גם מי שמחפש בילויים תוססים וגם מי שמחפש שקט ושלווה. הוא מתאים לבודדים, זוגות או משפחות עם ילדים. האי מושלם למשפחות בין היתר בשל היצע חדרי המשפחה הגדול במלונות, ריבוי המסעדות המערביות, הכבישים הנוחים, שירותי הרפואה המערביים והאטרקציות הרבות שהוא מציע. יש לו חופים תוססים לצד חופים קטנים, שקטים ושלווים.


Silver Beach, Kho Samui
חוף סילבר מצפון לחוף לאמאי הוא היפה בחופי האי

קופנגן (Koh Phangan)

חודשים מתאימים לביקור: ינואר עד ספטמבר. למי מתאים? חובבי חופים קסומים ומסיבות.

ציון יופי וטבע: 8. ציון בילויים: 3-10 (תלוי פולמון). ציון אטרקציות: 3. ציון חופים: 9

קופנגן הוא אחד היפים באיי תאילנד ואחיו הפרוע הקטן של קוסמוי. הוא נמצא במפרץ תאילנד במרחק של 15 ק"מ מצפון לקוסמוי. מרכז האי הררי והוא מוקף בעולם תת מימי מרשים עם שוניות אלמוגים. האי אהוב במיוחד ומפורסם מאוד בזכות המסיבות הנערכות בו. יש בו אווירה מיוחדת והוא פופולרי במיוחד בקרב תרמילאים צעירים, אם כי יותר ויותר משפחות פוקדות אותו בשנים האחרונות. הוא הרבה פחות מפותח מקוסמוי, דרכים רבות בו אינן סלולות וחופים רבים נגישים רק מהים. הוא מתמלא בתיירים בהתאם לגודלו של הירח ומגיע לשיאו אחת לחודש כאשר הירח מלא ובאי נערכת מסיבת הפול מון. פרט למסיבות וחיי לילה סוערים הנלווים להן, האי מציע גם יופי פראי ובתולי עם הרבה פינות שקטות, הוא פחות ממוסחר מהאיים הגדולים ויותר זול מהם. האי עבר תהליך התפתחות מבוקר, מה שאפשר לו לשמר את רוח הנעורים ולהציע יותר ויותר פעילויות למשפחות. האי נגיש רק בשיט.


Sunrise Beach, Haadrin, Kho Phangan
חוף הזריחה הוא החוף העמוס והמפורסם ביותר בקופנגן ובו נערכת אחת לחודש מסיבת הפולמון

קוטאו (Koh Tao)

חודשים מתאימים לביקור: ינואר עד ספטמבר. למי מתאים? חובבי צלילה והתבודדות.

ציון יופי וטבע: 7. ציון בילויים: 3. ציון אטרקציות: 3. ציון חופים: 8

קוטאו הוא אי קטן הנמצא במפרץ תאילנד כ-38 ק"מ מצפון לקופנגן. בשנים האחרונות יצא לאי מוניטין של אחד מהאתרים המובילים בעולם ללימודי צלילה סביב עולם הים העשיר ושוניות האלמוגים שבו וזה הביא לפריחה בתעשיית הצלילה באי, מה שהוביל במהרה לפיתוח מואץ של כל השירותים הנדרשים לצוללים, בעיקר בתי מלון, מסעדות, חנויות ושירותי תיירות. אני לא רואה שום סיבה להגיע לאי למעט ללמוד צלילה ולצלול. הוא זול במיוחד ונגיש רק בשיט.


Koh Nang Yuan
באי Kho Nang Yuan הסמוך לקוטאו נמצאת אחת מנקודות התצפית המרהיבות בתאילנד

הואה הין (Hua Hin)

חודשים מתאימים לביקור: כל השנה. למי מתאים? חובבי שמורות טבע וקניות ללא טיסות.

ציון יופי וטבע: 8. ציון בילויים: 6. ציון אטרקציות: 6. ציון חופים: 7

הואה הין שוכנת לחופי מערב מפרץ תאילנד ומרוחקת כ-200 ק"מ מדרום לבנגקוק. היא אחת מערי הקיט המרכזיות במדינה ומקומיים רבים נוהרים אליה, בייחוד תושבי בנגקוק שאוהבים לבלות בה את סופי השבוע והחופשות. חיי הלילה בעיר הם לא מהסוערים בתאילנד, מסתכמים בברים ובמאורות ביליארד וקיימת תחושת שלווה באוויר. הואה הין נחשבת לעיר הכי יבשה בתאילנד וראויה לביקור כל השנה. לעיר יש 5 ק"מ של חופים, חלקם טובים יותר חלקם פחות, שווקי לילה מוצלחים, מרכזי קניות יפים, מסעדות פירות ים, בתי מלון מפוארים במיוחד ושתי שמורות טבע מרהיבות הנמצאות בטווח של עד שעה נסיעה מהעיר. שמורת Kaeng Krachan הגדולה ביותר בתאילנד נמצאת ממערב לעיר ושמורת Khao Sam Roi Yot נמצאת מדרום לה. בעיר אין שדה תעופה ומגיעים אליה בנסיעה של 3 שעות מבנגקוק.


Hua Hin Beach
החוף המרכזי של הואה הין

פטאיה (Pattaya)

חודשים מתאימים לביקור: נובמבר עד יולי. למי מתאים? חובבי אטרקציות וחיי לילה.

ציון יופי וטבע: 5. ציון בילויים: 10. ציון אטרקציות: 10. ציון חופים: 5

אין מקום יותר שנוי במחלוקת בתאילנד מהעיר הנמצאת במרחק נסיעה של בסך הכל שעה וחצי דרומית מזרחית מבנגקוק. פטאיה היא עיר נופש עם חופי ים, מגוון מלונות עצום, חיי לילה סוערים עם ריכוז גדול של מועדוני ריקודים, ברים ומועדוני מבוגרים למיניהם, אבל היא גם בעלת מגוון אטרקציות שהפכו אותה מגן עדן לגברים לגן עדן למשפחות. מפטאיה אפשר להמשיך לביקור באי הקרוב קו סאמט, באי המרוחק יותר קו צ'אנג או בקמבודיה השכנה. לפטאיה יש בגדול שלוש רצועות חוף, כאשר הדרומית והצפונית מאוד מתאימות למשפחות והמרכזית פחות. באזור פטאיה יש מגוון מסחרר של אטרקציות לכל הגילאים, הכולל אומגות, גן חיות פתוח, גנים בוטניים, פארקי מים מהטובים בעולם, אי אלמוגים, פארק מיניאטורות, חוות תנינים ועוד. העיר מציעה גם מרכזי קניות ושווקים מהזולים בתאילנד. בפטאיה נמצא מלון Centara Grand Mirage, שהוא לדעתי מלון המשפחות הכי טוב בתאילנד, מלון 5 כוכבים עם חוף ים פרטי ופארק מים ענק. מדרום לפטאיה יש שדה תעופה והיא נגישה כמובן גם בנסיעה.


Pattaya Beach
אנשים מגיעים לפטאיה לבילויים ולאטרקציות ופחות לחוף הים הבינוני שלה

קו צ'אנג (Koh Chang)

חודשים מתאימים לביקור: נובמבר עד אפריל. למי מתאים? חובבי האיים של פעם.

ציון יופי וטבע: 8. ציון בילויים: 5. ציון אטרקציות: 7. ציון חופים: 9

האי הוא השני בגודלו בתאילנד ונמצא לא הרחק מהגבול עם קמבודיה, במרחק 310 ק"מ מדרום מזרח לבנגקוק. האי יפיפה, מימיו חמימים, צלולים וצבועים צבעי אזמרגד ירקרק, חופיו לבנבנים ובפנים האי משתרע פארק לאומי הררי, סלעי ומיוער. רוב החופים נמצאים במערב האי, לכל אחד מהם אופי משלו והתאמה לסוג אחר של מבקרים וכל אחד מהם מציע אפשרויות לינה, בילויים, פעילויות וקניות. משפחות, זוגות בירח דבש ותרמילאים כאחד ימצאו בו את מבוקשם. החופים עברו בשנים האחרונות פיתוח נרחב, בעיקר במרכז ובצפון החוף המערבי, אך עדיין יש בו יותר בונגלוסים בסיסיים מאשר מלונות מפוארים. עיקר הפעילות באי נסובה סביב בטלה, ספורט ימי, טיולי צלילה ושנירקול לשוניות האלמוגים הסמוכות וקצת טרקים ביערות הגשם בפארק הלאומי. כמות המשקעים באי היא הגבוהה ביותר בתאילנד ובחודשים הגשומים חלק נכבד מעסקי התיירות באי סגורים והאי שומם לחלוטין. האי נגיש בשיט בלבד ואפשר להגיע עד למזח הגישה אליו ב-Trat בטיסה או בנסיעה.


Bailan Bay, Koh Chang
מפרץ Bailan הקטן והיפיפה נראה כמו בריכה טרופית

נסיעה טובה!

11,354 צפיות3 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page