היכרות עם מערכת הרכבות הקלות של בנגקוק
top of page
  • גולן שרמן

היכרות עם מערכת הרכבות הקלות של בנגקוק

עודכן: 1 באוק׳ 2022

בבנגקוק יש שלושה סוגי רכבות קלות (הרכבת העילית BTS, הרכבת התחתית MRT ורכבת שדה התעופה ARL), שחשיבותן גבוהה במיוחד לאור פקקי התנועה הכבדים בעיר לאורך כמעט כל שעות היממה, נהגי מוניות וטוקטוקים (שחלקם) רמאים ומערכת אוטובוסים קשה לשימוש. כל זה הופך את השימוש ברכבות למהיר ובטוח יותר מכל אמצעי תחבורה אחר. המאמר הזה מיועד לכולם, אך בעיקר לאלו ששימוש ברכבות במדינה זרה עלול להיות לעיתים מרתיע עבורם.


הרכבת העילית והתחתית נמצאות כל הזמן בתהליך הרחבה מאז נוסדו ומסלולים נוספים מתוכננים בעתיד, אך במאמר זה אתרכז בשלושת הקווים הרלוונטיים לתיירים, הקו הכחול של הרכבת התחתית והקווים סילום וסוקומוויט של הרכבת העילית.


מאוד נוח לרכוש כרטיס נטען לשימוש ברכבות שחוסך את הזמן הנדרש לרכוש כרטיסי נסיעה בכל פעם, אך מצד שני כל כרטיס כזה מתאים רק למפעיל שלו, כלומר אי אפשר להשתמש באותו כרטיס נטען לרכבת העילית, התחתית ורכבת שדה התעופה. מאוד פשוט לרכוש כרטיס נסיעה בודד במכונות האוטומטיות הנמצאות בתחנות, הן פועלות גם באנגלית ולאחר השימוש הראשון תוכלו לתפעל אותן בקלות באמצעות מטבעות או שטרות. המתקשים יכולים לרכוש כרטיס בקופות.


הרכבת העילית BTS מפעילה שני קווים

הרכבת העילית BTS


הרכבת העילית נפתחה בשנת 1999 ויש לה שני קווים שנפגשים בכיכר סיאם (מה שהופך את האזור להכי מומלץ ללינה בבנגקוק). קו סילום מתחיל באצטדיון הלאומי שנמצא מעט מערבית לכיכר סיאם, נוסע על ציר סילום, חוצה את הנהר ומסתיים ממערב לו ואילו קו סוקומוויט (שכנראה תשתמשו בו יותר) מתחיל בצפון העיר, עובר בשוק סוף השבוע, באנדרטת הניצחון, נפגש בכיכר סיאם עם קו סילום, וממשיך מזרחה על ציר הרחוב הראשי סוקומוויט. בשני הקווים יחד יש 60 תחנות וגם חיבור לרכבת התחתית ולרכבת שדה התעופה. ניתן לקבל מפה של הקווים בכל מלון וכמובן בתחנות. כרטיס לנסיעה בודדת עולה 16-44 באט בהתאם למרחק ואילו כרטיס יומי עולה 140 באט. קרוב לוודאי שהכרטיס היומי לא יהיה משתלם. הרכבת פעילה משעה 06:00 ועד חצות בתדירות של אחת לכמה דקות.


Bangkok's Light Train Map
מפת הרכבות הקלות של בנגקוק

הרכבת התחתית MRT


הרכבת התחתית מפעילה גם היא שני קווים. הקו הכחול הוותיק יוצא מתחנת הרכבת Hua Lamphong, עובר במספר רחובות מרכזיים בעיר כגון רמה ה-4, סילום, רצ'אדה (Ratchadaphisek), צומת אסוק סוקומוויט, רמה ה-9, שוק סוף שבוע, תחנת האוטובוסים הצפונית ומסיים את דרכו בתחנת Tao Poon. המסלול שלו מעגלי עם 38 תחנות וחיבורים לרכבת העילית ולרכבת שדה התעופה. הקו הסגול החדש מתחיל את מסלולו בתחנה האחרונה של הקו הכחול, עוצר ב-16 תחנות ואינו רלוונטי כמעט לתיירים. הרכבת פעילה משעה 06:00 ועד חצות ומגיעה בתדירות של 5-10 דקות בהתאם לעומס. מחיר נסיעה בודדת בקו הכחול הוא 17-70 באט למבוגר ו-9-35 באט לילד או פנסיונר (עד גיל 14, מעל גיל 60), בהתאם למרחק. מחיר הנסיעה המקסימלי בקו הכחול הוא 42 באט.


Airport Rail Link ARL
רכבת שדה התעופה מגיעה למרכז העיר תוך חצי שעה בלבד

רכבת שדה התעופה Airport Rail Link (ARL)


זוהי הרכבת הקלה המחברת את שדה התעופה עם מרכז העיר. תחנת הרכבת נמצאת בשדה התעופה בקומה B ושילוט ברור מפנה אליה. הרכבת פעילה משעה 06:00 ועד חצות ומפעילה קו אחד הנקרא City Line, שעוצר ב-6 תחנות בדרכו לתחנה הסופית Phaya Thai ומחיר הנסיעה בו עד 45 באט בהתאם למרחק. זמן הנסיעה עד לתחנה הסופית 30 דקות בלבד. בתחנת Makkasan יש חיבור לרכבת התחתית MRT וזה מתאים לאלו שפניהם לאזור מזרח פרטונם או לכל מקום אליו מגיעה הרכבת התחתית. תחנת Ratchaprarop מתאימה לנוסעים למרכז פרטונם ואילו בתחנה הסופית Phaya Thai יש מעבר לרכבת העילית BTS וזה מתאים לאלו שפניהם למערב פרטונם, כיכר סיאם או לכל יעד שהרכבת העילית מגיעה אליו.


נסיעה טובה!

1,375 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page